Monday, January 3, 2011

First Day Sekolah... Mamun terokk

AKHIRNYA, saat yang ditunggu-tungu sudah tiba !. saat untuk melihat budak-budak bangun awal di pagi hari sebab nak pegi sekolah. Kena mandi sejuk sejuk lah, apa apa je lah. haha. yess, i dah tak payah nak buat semua tu lagi. i bole tidur dengan nyenyaknye pagi pagi. hehe. *tak senonoh betul, org pmpuan kena bangun awal, tapi i? haha. abaikan. 

Pagi tadi kerekk je sorang budak tu bangun awal, semangat nak pegi sekolah. sapa lagi kalo bukan *****. tengah aku sedap sedap tido tiba tiba henfon aku bunyi dengan kuatnya. aku dengan mamunnya pon angkat lah. dan ntah cmna bole timbul sora yang paling tak sedap nak dengar pagi pagi buta. "wei, bangun lewat dah neh", aku dengan malasnya tengok lah jam. "woi, agak agak lah nak kejut org pun, engko gila ke? baru pukul 4 kot, dah kejut kejut orang, tau lah semangat first day nak p sekolah pun, tak payah lah bangun awal sangat. pukul 6 pun dan lagi lah".."cepat weh, siap p sekolah" aku dengan keaadaan separuh sedar pun jawap dengan slambernya "jappp give me 2 hour okay, bye".. seriusly aku tak sedar langsung, aku lupa abes yang aku dah tak payah nak pegi sekolah dah..


Tiba-tiba aku terdengar ' jahat budak jahat', haa sudahh alarm henfon dia dah bunyi, sapa lagi, alarm henfon cousin aku. arghh membingitkan telinga aku lagu tu. Aku tgk jam 'alamakkkkkk dah 6.30' aku teros bangun pegi mandi dengan kalutnya. kuar je daripada bilik air, mak long aku cakap "eh, hang mandi awai awai nak pi mana?". "p sekolah lah mak long". "hah? sekolah apanya? hang dah abes spm sekolah apa lagi? lagipun hang tu duk kat sini, nak pi sekolah hang tu camna?. neahh baru aku sedar. lalala aku malu gila. terus blah masuk bilik sambung tidur balik. haha.


skali lagi alarm berbunyi. kali neh aku terjaga dan ternyata semua tu mimpi semata mata. yessss, dah tak perlu nak malu. semua neh mimpi ja, hahaha.
tapi apa motif lah aku mimpi macam neh. pelik !


p/s: jangan gelak.









Suka ? LIKE okayy

2 00 Berceloteh:

mamasue said...

hehehe...dah terbiasa...

4k3m[PIJA] said...

hehe, tu lah =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ 2010-2013. All Right Reserved by Syafizaalexa