Tuesday, February 15, 2011

7 Lagu

Before that, Salam Maulidur Rasul for muslim..(النبي محمد الى الهجرة 1432)

Mesti ramai orang tetanyerr why 7 lagu kan? macam tajuk filem yang kat Astro box office tu pulekk kan? yang pelakonnya digilai ramai tu, sapa lagi kalo bukan FARID KAMIL. ha ha. Actually tak derr kena mengena dengan cerita tu pun. Sesaje jerr nak story morry about lyric from 7 song that i like. Lirik yang dirasakan cantik menarik tertarik memang da boom lah. Ha ha. But bukan keseluruhan lirik lah.


1.From Kristal song-Luahan Hati
"Pertama kali ku dengar suaramu                                  
sayanya hatiku merindui dirimu
walaupun belum kita bersua muka
namun aku telah jatuh cinta
Pertama kali ke bertemu denganmu
sendunya hatiku melihat senyumanmu
aku berharap engkau menerimaku
kerna aku bersedia menyintaimu"


2. From Mahkota Band song-Cinta terlarang
    

3. From Eren(Kangen Band) song- Takkan Pisah
" Bila nanti orang tua mu tak meredhai dengan
apa yang ku rasakan padamu
semua orang tua ingin yang terbaik untuk anaknya
begitu pun orang tua ku
kau takkan tinggalkan ku
takkan pernah sayangku
janjimu janjiku untukmu
takkan ada yang pisahkan kita
sekalipun kau telah tiada
akan ku pastikan
ku kan memeluk menciummu di syurga
jangan kau pergi tinggalkan aku
bawa aku kemana kau mahu
janjiku padamu
jiwa dan ragaku
mati pun ku mahu."

4.From Akim song-Menunggu
"Mungkinkah kau kan menungguku
Dan akankah kau menanti diriku
Pastikan kau kan menungguku
Sepertiku yang selalu menunggumu
Aku mahu kau selalu denganku
Dimana ku berada
Aku hanya milikmu"

5.From Adira song-Ilusi(OST Awan Dania 3)
"Pabila bercinta dan dicinta
cari cinta,cinta mega
biar cinta jadi fenomena
Tertusuk sudah aku
panahanmu,panahanku hak milikmu
Biar panahku terus disitu
Ilusi biar dia dijadikan tirai realiti
Aku menyanyi biar diriku 
mencapai rentak infiniti yang tinggi"

6.From OST Kau Dan Aku 2 song-Kau Ku Temu

"Tiada ku sangka
Bertemu dengan dia
Bersilanglah cara
Mengejar cita
Cita siapa
Aku cuma menurut kata
Orang semata-mata
Jadi saksi segala perilakuannya
Biar ternyata kemahuan ku
Segalanya dalam gapaianku
Kau dan aku
Harus percaya
Menjalin ikatan irama
Kau dan aku
Harus bersama
Walau lain tak serupa
Kau dan aku"

7.From Hujan Song-Muda

"Tamatlah zaman persekolahan
Masih dihantui memori
Waktu kecil waktu yang gemilang
Oh Tuhan ku tak mahu pergi
Alangkah indahnya dunia
Bila kita semua tak akan membesar
Alangkah indahnya dunia
Bila kita semua akan bersama selamanya
Tak lupa pelbagai peristiwa
Waktu pergi mengaji
Ponteng kelasku macam tak biasa"









Suka ? LIKE okayy

0 00 Berceloteh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ 2010-2013. All Right Reserved by Syafizaalexa