Sunday, March 13, 2011

Musibah

10 MAC 2011

video

11 MAC 2011

Aku tak tau macam mana kemarin hati aku tergerak nak balekk kampung. kalo ikotkan aku memang paling malas nak balekk kampung. Then, masa dekat sungai petani Mak njang aku call n dia cakap kereta dia rosak, air kering kott. jadi macam kereta lama aku dulu masa nak pegi mengunjung arwah cousin aku, kak aida. time tu masa dah sampai kat kulim, tiba tiba kereta aku berasap gila punya banyak. mana kecut perut pun kan. Mau tak mau, abah terpaksa berhenti kereta jgakk lahh. tak kan nak biaq ja kan. yang syokknya pi berhenti dekat petronas pulakk tu. kalo kereta aku tu meletopp kang tak pasai pasai dengan petronas tu pun meletopp. haha. tapi alhamdulillah lah tak jadi apa apa. lagipun kereta tu pun dah selamat dijual. kahkahkah. alaa, tukarlah dengan kereta besar sikett. jadi lah. haha.

Okay okay, berbalekk pada cerita. Then, lepas mak njang aku call tu apa lagi kenalah p amekk depa. tapi nasebb baek depa ada kat sg. petani jugak. Tak pa lah yang tu. kereta depa terpaksa masuk hospital sbab nak di rawat. anak mak njang aku yang laki tu kalo tidakk dia tak mau ikot, tapi dah kereta rosak terpaksalah dia kena mai amekk mak dia kat kampung.

Aku balik tu pun sebab ada kenduri. memandangkan semua family aku balik, takkan aku nak duk sorang kat rumah. nanti kebulur lah aku. dah lah aku malas masak. opss. haha. okay, dah sampai kat kenduri, dalam sejam lebih tiba-tiba aku nampak satu kereta hitam tapi lupalah kereta apa. sekali tengok ada sorang mamat hensem lah kluar. gila gensem lahh. aku bab bab hensem nehh memang cepat mata aku nampak. hehe. tapi bila dua kali tengokk ceshh sepupu aku sendiri. anak mak njang aku tadi tu lahh. tu lahh, padan muka kau jarang sangat pi rumah adik bradik sampai tak kenai spupu sendiri.-------okayyyyyyy------

Then petang tu, lepas dah lena apa suma kat rumah tok aku. aku pi pulakk rumah mak ngah aku. biasalah rumah dekat dekat. Kat Penang ja pun. Wahhh, gila lama aku tak pi rumah mak ngah aku. kali terakhir pi pun masa last paper spm tahun lepas. masa kenduri arwah tok aku. Sampai ja rumah tu, ntah macam mana mata aku tertengok rumah tok aku yang dah tak berpenghuni. Macam sayu ja tengok. sedehh. bila msuk ja rumah mak ngah aku aku tengok bersepah barang barang. ehh bukan depa tak kemas okay. tapi jumaat hari tu rumah mak ngah aku kena masuk pencuri. gila kecut perut aku dengaq. dengan tengok keadaan rumah tu. semua bilik, dapur semua pencuri tu punggah. i think depa cari barang kemas. tapi nasebb baik barang kemas milik tok aku, mak aku yang simpan. kalo tak habis harta pusaka tu.

Spupu aku cuma hilang handphone ja. tapi naseb baek time tu dia tak dak kat rumah. kalo tak tak tau apa jadi kat dia. dah lah dia sorang ja pmpuan. kak dia duk u. Tak cukup dengan tu, pencuri tu geledah rumah tokk aku yang memang lama tak dak orang duk tu lahh. aku pun agak seram gak lah nak masuk. bukan takot hantu, tapi takot ular. yang paling tak tahan habes pinggan mangkok yang lawa lawa, barang barang antik peninggalan tok aku habes pencuri tu kebas. lahabau punya pencuri. sedehh aku tengok pencuri tu buat macam tu. Tapi masa polis mai buat siasatan depa cakap pencuri tu kecik ja sebab dia masuk kot tingkap yang ruang dia memang kecik lah. ntuk pengetahuan, neh dah kali kedua rumah depa pencuri masuk. pada pendapat aku lah, pencuri nehh memang dah perhati lama dah rumah tu. cuma tunggu masa ja.

p/s: tak payah lah nak mencuri, memang lah korang akan dapat sumting. sumting tu ialah 'DOSA'.


Suka ? LIKE okayy

0 00 Berceloteh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ 2010-2013. All Right Reserved by Syafizaalexa