Sunday, March 20, 2011

Rupa sebagai Ukuran

Tak penah penah aku minat mentor sebelum nehh tapi tahun nehh aku jadi minat yang teramat sangat. ntah lahh. But dalam duk tengok episod semalam tu aku nak tergelak bila sampai segmen apa ntahh yang diorang panggil peserta ujibakat lepas yang tak terpilih ntuk buat persembahan.

Kalo tak silap aku masa aku tengok ujibakat haritu peserta yang tak terpilih nehh pernah masuk muzik-muzik separuh akhir tahun bila ntah. lama dah lah. dlm 2006 macam tu maybe. Tapi dia dengan band masa tu. nak tahu lagu apa yang layakkan dia masuk muzik-muzik tu?? HAHA, lagu 'MIMIPI DIPATUK ULAR'. penah dengar tak? aku comfirm arh tak penah dengar, tahu lagu tu wujud pun takk.

Tapi yang paling tak tahannya masa ujibakat hari tu dia siap cakap kalo dia tak dapat jadi protege edry kru dia nak jadi mat despecst(tak reti eja lah) kru lagi. konon konon kalo ada org tanya dia keja mana, keja dgn kru lah. mana glamor pun kan?? ahah. Siap hantar resume lagi. Tak terjawap edry time tu.

Tapi yang tak bole lupa time smalam tu masa edry cakap,'saya ingat dia nehh daripada yang lain' pastu ally menyampuk 'sebab tajuk lagu dia tak bole blah eh'. edry plak cakap 'haa, tu satu. tapi yang paling buat saya ingat sebab dia melamar kerja dengan saya hari tu' But at least dia dapat try kerja dengan kru selama seminggu, kalo dia okay teruslah dia kerja situ, wahh bestnya. silap silap jadi penyanyi. HAHA.

But ada satu lagi kes bila protege Erra Fazira, Salma. bila dia cakap ada orang cakap dia tak cantik ntuk jadi protege Erra. HELL-O memanglah kalo nak di bandingkan dgn Erra tak bole. Erra tu ratu. haishh. but rupa tu bukan segalanya okayy. memanglah setengah orang cakap rupa tu sebagai platform ntuk berjaya tapi kalo tak da talent nak buat apa? harap tanyang muka ja. baik tak payah. But salma dah buktikan talent dia semalam dgn kemantapan vokal dia. wow. hehe. n semalam salma dah pecah rekod mentor 5 bila dia peroleh markah 80, mengalahkan yang lain. sekali gus lah dia jadi juara mingguan semalam. kalah shiha minggu lepas yg markah dia 60 lebih kott. Tu lahh orang cakap bakat lebih penting.

"SENI ITU RASA, RASA ITU JIWA"

Suka ? LIKE okayy

0 00 Berceloteh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ 2010-2013. All Right Reserved by Syafizaalexa