Tuesday, November 1, 2011

Tag dari Budak Nerd :)

Thanks Shed untuk tag nya yaaa. maa kasih bangat dehh. Wahhh gue teruja bangat nehh di tag oleh orang cute pulak tu. hehe

THE RULES

1. Post this rules.
2. Write 11 things about yourself. 
3. Answer the question the tagger set for you.
4. Create 11 new question for the people who you tagged to answer.
5. Choose 11 blogger to tag and link them on the post
6. NO TAG BACK! 

11 THINGS ABOUT MYSELF
1. Make-up and Me : Oh seriously make-up dengan aku tak dapat di pisahkan. haha. tak bole wooo kalo keluar tak make-up. rasa tak lengkap ja hidup. at least mascara , eye shadow and eye liner mesti kena pakai. kalo tak , tak mau keluar. *Tudiaaaa aihh sampai tara tu nohh :)*

2. Camera and Model : Saya sememangnya tidak pernah kisah camera jenis apa pun even camera handphone sekali pun. Yang penting ada.. Tapi kalo dslr la bagus :p rata rata orang sekarang nak camera sebab nak jadi photographer rite ? But i'm not.. Aku cuma nak jadi model je , nak gambar aku di ambil bukan aku yang ambil gambar. heheh peace !

3. Crazy of Latest Beauty Product : Yessss , aku memang seseorang yang up-to-date pasal barang barang make up neh. Pantang nampak iklan kat tv , semua nak beli. iklan garnier keluar nak beli , iklan olay keluar nak beli , iklan loreal keluar nak beli. haishh pastu diri sendiri meragam awat jerawat tumbuh. semua nak letak kat muka , memang nahas lahh. haha *amaran ! jgn tiru perangai aku *

4. Gila Adobe Photoshop :  Memandangkan sekarang aku ada banyak masa.. so , aku memang memanfaatkan masa neh untuk edit gambar gambar guna photoshop. tak rugi baq hang belajar photoshop neh , gilaaa banyak fungsi. hahah bole buat duit dgn photoshop :p hari aku bole habis dgn aku duk mengadap photoshop jaa. haha

5. BOYFRIEND(S) : Rakyat rakyat sekeliling aku semua pakat dah tau. Aku cuma ada sorang ja special boyfriend. TAPI semua pakat duk kata aku "gila". dari form 4 aku setia kat dia sampai sekarang laaa. Siapa lagi kalo bukan akim. hehe. gila ke aku ? tu lah satu satunya sifat pelik yang tak bole buang lagi dari diri aku. muahaha !


6. Makan : Ekceli , aku memang seorang yang kuat makan. tambah tambah bila time cuti cuti cegini. Bagi lah makanan apa pun semua aku perabes. Tapi bila orang tanya aku dah makan ke belum secara automatiknya aku akan jawap "no , i on diet". akai duk muhong orang macam tu ja lah. haha

7. SUDAHLAH AKU DAH TAK LARAT NAK MERAPU :)


11 QUESTION THE TAGGER SET FOR ME
1. Dalam berkawan, korang pilih rupa ke atau hati dorang?
Dua dua aku pilih.. tapi most kepada hati lahh. rupa kedua :p
2. Perangai buruk apa yang korang tak suka dalam seseorang tu?
Perangai yang suka tikam belakang then suka dengki dengki dengan orang lain.. pantang nampak orang lain lebih , daa tak bole nak accept it. Avoid it yeahh guyss.

3.Kalau boy/girl korang ramai kawan perempuan/lelaki(berlawanan jenis), korang  jealous tak? Apa tindakan korang? (kalau takda boy/girl, buat2 macam ada lah)
Tak pun , if memang status diorang kawan bia je lah. Selagi hati dia just untuk kita ja , tak payah nak risau risau sangat..
4. Kepada girls, korang suka tak pakai make-up? And kepada boys, korang suka tak perempuan make-up?
Sudah dijelaskan di atas. memang hobi aku make-up. haha , tapi kalo kecik kecik dulu semua tak bole jangka yang aku memang kasar. tapi bila besar dah jadi camneh.

5. Ciri-ciri yang korang nak ada dalam bakal suami/isteri korang?
Serius aku palinggg sukaaa soalan neh. Okayy , aku nak future husband aku nanti at least dia ada pengetahuan agama.. yelahh aku kan tak berapa nak alim , so nak jugak lahh nanti dia bole bimbing aku. wahhhh :p then kalo bole nak yang romantik ala ala dalam cerita indonesia tu. wahh ganteng ganteng lagi tu. cair dehh gue. haha. yang paling penting bertanggungjawap. and then , ada kerja tetap nanti bila dah kawin...
6. Pada usia berapakah korang rasa korang dah patut/akan berkahwin?
Aku dah tetapkan yang aku akan kawin pada usia 26. waduhh tidakkan ia terlalu tua ? haha tapi kalo awal tu semua kerja Allah. :)
7. Apa keistimewaan diri korang yang korang rasa orang lain tak mampu buat/tak ada?
Entahhh , tak suka soalan nehh :p
8. Apa cita-cita korang masa kecik2 dulu dan sekarang?
Kecik kecik dulu teringin nak jadi pengkaji cuaca. tapi sekarang dah makin bertambah , kalo bole nak jadi pereka fesyen and model. *Walaupun aku sekarang belajar kos yang takda kena mengena langsung dengan cita cita aku. 
9. Korang ada BF/GF tak? If ada, story laa sikit pasal diri BF/GF korang. 
ADA.. nak kena cerita ke ? alaaa , nanti cakap aku 'gila bayang' pulak. kehkehkeh

10. Hobi yang paling tak senonoh korang selalu buat?
Uishhh soalan. rasanya tak dak kot. kalo ada pun mana bole habaq :p

11. Kau suka kentut tak? Aku suka sebab lega perut aku baq hang..
hahahah , gila lah soalan hang shed. tak sanggup aku nak menjawapnya.. haha

SOALAN KEPADA ANDA YANG DI TAG

1. Apa kegunaan Facebook kat korang ?
2. Bagi korang kan , antara lagu sekarang dengan lagu dulu dulu yang mana lagi menyentuh perasaan korang ?
3. Apa handphone idaman korang sekarang ?
4. If korang sedang dilamun cinta sekarang , cer cite kisah cinta korang tu..
5. Korang suka pasangan korang yang berkulit cerah , sawo matang , kuning langsat ke cemana ?
6. Haaa , gambar apa yang korang letak kat desktop korang sekarang ?
7. Kenapa korang buat blog ?
8. Antara radio HOTFM , ERA FM , SINAR FM AND SURIA FM mana yang korang lebih suka ?
9. Lagu apa yang menjadi tema kisah cinta korang sekarang ?
10. Apa status korang sekarang ? (student , bekerja , dll )
11. Warna yang bole buat korang tenang bila tengok..

Kepada yang di tag , anda kena jawap soalan yang ditanya oleh saya itu sahaja okayy. Then , bila dah jawap , sila tinggalkan link di ruang comment okayy.

:: ANDA YANG DI TAG ::   



Nanti aku sambung meng'tag' org lagi okehh.
 
 

Suka ? LIKE okayy

2 00 Berceloteh:

Nur Syamilah Solehan said...

http://syamilahsolehan95.blogspot.com/2011/11/tag-from-kak-pija.html

Siti NuruL Ain said...

ini entry panjang..perlu masa untuk menjawab..insyallah..tunggu... coming soon...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ 2010-2013. All Right Reserved by Syafizaalexa